| 1 | 1 | Beïnvloeding van de werkzaamheden van een enkele medewerker en/of een beperkt aantal leerlingen én het effect is vrijwel direct merkbaar. (1) |
Het effect van de werkzaamheden strekt zich hoogstens uit tot een enkele medewerker of tot een beperkte groep medewerkers/klanten/leerlingen en kan vrijwel direct geconstateerd worden. Ook werkzaamheden die een groter en breder bereik hebben, maar waarvan het effect toch vrijwel direct merkbaar is, vallen hieronder. |
| 2 | 2 | Beïnvloeding van de werkzaamheden van een beperkte groep medewerkers en/of leerlingen van de eigen werkeenheid én het effect is op zeer korte termijn (een paar maanden) merkbaar en vast te stellen.(2)
| Het effect van de werkzaamheden strekt zich uit tot een beperkte groep
medewerkers en/of leerlingen binnen het eigen werkeenheid
(team/sector/afdeling/locatie). Tevens is het effect tot op zeer korte termijn,
namelijk binnen een paar maanden merkbaar. Ook werkzaamheden die een groter en
breder bereik hebben, maar waarvan het effect toch tot op zeer korte termijn
merkbaar is vallen hieronder. Dit zijn veelal algemeen ondersteunende
werkzaamheden. Hieronder vallen ook de instructie- en demonstratiewerkzaamheden,
die zijn gericht op het hanteren van apparatuur en systemen, het toepassen van
concrete vaardigheden én de ondersteunende werkzaamheden gericht op de
voorbereiding en uitvoering van de onderwijsgevende en begeleidende taak van
docenten |
| 3 | 3 | Beïnvloeding van de werkzaamheden van de medewerkers en/of leerlingen van de eigen werkeenheid én het effect is tot op korte termijn (binnen een jaar) merkbaar en vast te stellen. (3) | Het effect van de
werkzaamheden beperkt zich tot de eigen werkeenheid (team/sector/afdeling/locatie)
en heeft nauwelijks invloed op de omgeving, met andere woorden het effect is
intern gericht. Daarnaast is het effect binnen een jaar merkbaar. Ook die
werkzaamheden vallen hieronder die een breder bereik hebben (bijv. de andere
opleidingen binnen de sector), maar waarvan het effect toch binnen korte
termijn waarneembaar is, zoals het uitvoeren van het
leerplan/onderwijsprogramma of bij het ontwikkelen van delen van een
onderwijsprogramma of curriculum. |
| 4 | 4 | Beïnvloeding van de werkzaamheden buiten de eigen werkeenheid (extern gericht) én het effect is tot op middellange termijn (langer dan een jaar) merkbaar en vast te stellen. (4)
| Het effect van de werkzaamheden is gericht op de beïnvloeding van
externe werkprocessen en/of de omgeving buiten de eigen werkeenheid
(team/sector/afdeling/locatie): bijv. het zorgdragen voor de inhoud en
vormgeving van de curriculumontwikkeling (vakinhoudelijke en/of pedagogisch en
didactisch) waarbij afstemming nodig is met andere docenten, vaksecties en
sectoren.
Daarnaast is het effect langer dan een jaar merkbaar. Leidinggevenden in
het onderwijs met verantwoordelijkheden voor de voortgang en ontwikkeling voor
integrale onderwijsvernieuwings- en ontwikkelingsprocessen scoren hier derhalve
ook een 4. |
| 5 | 5 | De werkzaamheden zijn bepalend voor het strategisch functioneren van een groot conglomeraat van instellingen als geheel (waarbij ook sprake kan zijn van combinaties van PO, Speciaal onderwijs en VO) én het effect is tot op lange termijn (enige jaren) merkbaar vast te stellen.(5) | Deze score kan alleen voorkomen bij een voorzitter van het (College van)
Bestuur. |